Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Kiedy i jak mogę skorzystać ze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego?
Do SOR pacjent zgłasza się bez skierowania w przypadku nagłego zagrożenia zdrowotnego – wypadku, urazu, zatrucia lub nagłego zachorowania.
Z SOR nie korzystamy kiedy chcemy uzyskać:
Receptę na stosowane przewlekłe leki, skierowanie na konsultacje specjalistyczne i badania dodatkowe, zwolnienie, wniosek do ZUS, skierowanie do sanatorium oraz inne zaświadczenia i druki medyczne nie związane ze stanem nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Pacjent uzyska pomoc w każdym SOR niezależnie od miejsca zamieszkania.
Czy sale Szpitalne są wyposażone w TV?
Informujemy Państwa, że we wszystkich pokojach chorych zainstalowane są telewizory. Odbiór programów telewizyjnych zapewne umili czas pobytu w szpitalu.
Czy w Szpitalu można korzystać z telefonu komórkowego?
W związku z zagęszczeniem aparatury medycznej, jak i dla zwiększenia komfortu przebywających w szpitalu i przychodni osób, prosimy wszystkich przebywających na terenie naszej placówki medycznej o zredukowanie do minimum używania telefonów komórkowych. Najlepszym rozwiązaniem jest ich całkowite wyłączenie na czas pobytu w ambulatorium czy szpitalu, a przynajmniej takie ustawienia telefonu, by sygnały były całkowicie wyciszone.
Czy w Szpitalu wydawane są posiłki na oddziale?
Pacjenci przebywający w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym mają zapewnione trzy podstawowe posiłki, tzn.
- Śniadanie o godzinie 8.30.
- Obiad o godzinie 13.00.
- Kolację o godzinie 18.00.
Oczywiście nie wszyscy Pacjenci dostają jednakowe posiłki. Dietetyczka zatrudniona w naszym szpitalu nadzoruje to, aby w zależności od wykonanego u nas zabiegu operacyjnego Pacjent otrzymał posiłek z odpowiedniej dla siebie grupy (diety).
Należy pamiętać, że personel medyczny naszego szpitala każdorazowo decyduje o tym, czy Pacjent po operacji może otrzymać posiłek o danej godzinie. Po operacji nie można jeść bez ustalenia tego z personelem.
Czy można w Szpitalu skorzystać z posługi Kapłańskiej?
Podczas pobytu w naszym szpitalu Pacjent po zgłoszeniu potrzeby może w sposób nieskrępowany korzystać z posług religijnych. Na terenie obiektu znajduje się również Kaplica, w której odprawiane są Msze Święte.
W jakich godzinach można odwiedzać chorych?
W naszym szpitalu zapewniamy nieograniczony czas odwiedzin. Jedynym dysponentem tego czasu jest przebywający chory i on decyduje o czasie i liczbie osób odwiedzających. Prosimy jednak pamiętać, że najważniejsze jest zapewnienie komfortu, spokoju i dobrego przebiegu okresu pooperacyjnego, a także niezakłóconego odpoczynku nocnego naszym chorym. W związku z powyższym prosimy o dostosowanie czasu odwiedzin i liczby odwiedzających do stanu zdrowia i życzenia chorego. Zalecamy, aby w tym samym czasie jednego chorego odwiedzały nie więcej niż trzy osoby.
Czy w budynku znajduje się Apteka?
W budynku naszego szpitala mieści się ogólnodostępna apteka, w której znajdą Państwo bogaty asortyment leków gotowych i recepturowych, a także szeroką gamę kosmetyków sprzedawanych w aptekach.
Godziny otwarcia apteki:
- poniedziałek – piątek 7.00 – 21.00
- sobota 8.00 – 15.00
Czy osoba, która musi być operowana, nie zna języka polskiego uzyska opiekę i informacje w języku dla siebie ojczystym?
Personel Szpitala posługuje się językiem angielskim.
Czy przy szpitalu jest parking dla pacjentów?
Przy Szpitalu znajduje się rozległy parking dla pacjentów.
Jakie są godziny pracy Przychodni Specjalistycznych?
Szczegółowy harmonogram godzin pracy poszczególnych Przychodni Specjalistycznych jest dostępny na naszej stronie, na podstronach danej poradni.